Next Car Game – Update 2 verfügbar

Vor kurzem gab es einen ersten Einblick in den Alpha Status von “Next Car Game”. Jetzt haben die Entwickler Wort gehalten und liefern zügig das nächste Update. Das hebt schon jetzt den Spielspaß.

Pünktlich zum Wochenende lieferte der Entwickler BugBear ein etwas größeres Update und ermöglicht so unter anderem Einstellungen präziser setzen zu können. Bleibt die Garage an sich doch gleich, bemerkt man die Änderung erst beim Aufrufen des Auto Tuning und Renn Menüs. Einige Tuning Elemente, wie beispielsweise Karosserie oder auch Lacküberzüge, stehen neuerdings zur Verfügung. Auch ein neues Auto, der Sedan, steht nun als Rennbolide zur Auswahl.

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Vom Fahrgefühl und der Durchsetzungsfähigkeit gleicht er einem kleinen Schlachtschiff. Mit dem richtigen Motor und den entsprechenden Reifen zieht er im Vergleich recht gut nach vorne und lässt sich durch Kollisionen nicht ganz so schnell beeindrucken.

Daumen drücken und über die Kreuzung düsen.
Daumen drücken und über die Kreuzung düsen.
Die neue Strecke "Figur 8" kann zur Metall Hölle werden.
Die neue Strecke “Figur 8” kann zur Metall Hölle werden.

Per Renn Menü lassen sich neuerdings nicht nur die Strecke und die Anzahl der Gegner auswählen, nun können die Strecken auch umgekehrt befahren werden. Daumen hoch für die frei einstellbare Gegner Anzahl und die neue Strecke “Figur 8”. Auch die schon existierenden Strecken wurden ein wenig überarbeitet und sehen jetzt etwas lebendiger aus.

 

Richtig praktisch ist die Action Kamera. Mit dem Wechsel in diesen Menü Abschnitt wird das Spiel direkt angehalten. Per frei beweglicher Kamera lassen sich so nun bestens Bilder aufnehmen.

[pullquote_left]Die erste Folge der Let’s play Reihe mit dem neuen Update gibt es hier.[/pullquote_left]

 

Eine Szene mit der Action Kamera.
Eine Szene mit der Action Kamera.

Original Auszug des Update Inhaltes

Tracks:

  • New Figure 8 derby race event.
  • All race tracks now have a reverse layout as well.
  • Lap and AI counts are now fully customizable for each event.
  • Tarmac track: start area rehauled, tarmac textures reworked, last sector redecorated.
  • Gravel track: textures reworked, track surface visuals updated.
  • New birches for both tarmac and gravel track.
  • General polishing and bug fixing.

Weathers:

  • Three new weathers: bright day, cold morning and warm sunset.
  • A random weather is selected to an event at startup.

Dynamic environment objects:

  • Tire stacks now have more weight to them for added realism.
  • Reduced concrete barrier friction to prevent the car from spinning.

Vehicles & upgrading:

  • New car: American Sedan (no high detail dashboard yet).
  • Steering wheels now rotate in cockpit camera.
  • Texture/model improvements and bug fixes.
  • Increased European hatchback engine power.
  • Reworked European hatchback handling.
  • New engine backfire effect.
  • Improved differential simulation.
  • New gearbox, drivetrain, suspension and brake upgrade parts.
  • New paint jobs for cars to choose from.
  • Driving model improvements.

Driving assists:

  • Assists now have three levels of strength: ‘Off’, ‘Half’ and ‘Full’, with ‘Off’ and ‘Half’ being the same as earlier ‘Off’ and ‘On’ and ‘Full’ offering an even more assisted driving experience.

Cameras:

  • New screenshot camera mode with zoom factor and yaw, pitch and roll parameters, designed for taking screenshots with free camera and hidden HUD. In the screenshot mode, it’s possible to rotate the camera as well as adjust the field-of-view, and by accessing Effect Mode, you can adjust the Depth-of-Field (DOF) parameters to your liking. There’s no dedicated button for taking a screenshot yet, so you need to use an external application or PrintScreen button.
  • Brought back spherical camera from the technology demo, it’s available only in camera mode at least for now.
  • Implemented another chase camera further back according to the feedback.
  • Tweaked European hatchback chase camera.

Damage:

  • Fixed engine component damage calculation in HUD.
  • Removed red damage direction indicators from HUD based on a general request.
  • Fixed an issue with gameplay damage not being calculated correctly when near death.
  • Further balancing of gameplay damage and visual damage – a completely reworked system will be introduced in the future.

Garage:

  • Reworked many textures.
  • Added some nice decorative elements.
  • Tweaked interior and yard decoration.
  • Tweaked lighting.

Gameplay:

  • Derby AI: tactical reverse mode now considers engine location more efficiently.
  • Removed speed sensitive steering when using a steering wheel.
  • Implemented further balancing tweaks to AI profiles and handling.
  • Implemented start position randomization (for player as well).

User interface:

  • Binding the Logitech G27 button 7 etc. will no longer result in exiting the settings menu.
  • Loading screen will now show a background based on the event you’re playing.
  • Game is now paused and input suspended while Steam overlay is active.
  • Input:
  • DirectInput gamepads should now work and are also remappable.
  • Improved controller settings to reduce steering lag.

Render:

  • Fixed a bug where VSync was not able to recover back to 60 fps when temporarily dipping to 30 fps.

Audio:

  • Engine damage sound effect is now linked to actual engine damage instead of car health.
Michael Bellia
Mit Game2Gether habe ich vor einigen Jahren meine ersten Erfahrungen im Bereich "Spiele Redakteur" gesammelt. Mit diesem Team konnte ich weiterhin darauf aufbauen und aus einem Hobby eine kleine Berufung entstehen lassen. An dieser Stelle: Danke dafür! Heute spiele und arbeite ich, mit eigenem Projekt im Hintergrund, Hand in Hand mit diesen Geegs zusammen und freue mich besonders über die internationale Community, die sich dank manchen Projekten und mehrsprachigen Artikeln eingefunden hat.